Dud Bolt fogata
A Nagy Bajnokságban induló pilóták többségét a kalandvágy, a sebesség, a száguldás mámora, az áhított győzelem, a dicsőség ígérete sarkallja futamról-futamra. Vannak azonban kivételek. A hosszú pofájú Dud Bolt egy ilyen figura. Ezt az agresszív, zömök, ceruti fickót csak egy dolog érdekli: a pénz. A sok pénz, amiért bármit megtenne. Eddig két rendszerben tűztek ki vérdíjat a fejére, másik háromban pedig halálra ítélték. Hogy miért? Erőszak, kalózkodás, fegyveres rablás, hogy csak néhányat említsünk. A többi nem érdekes. Úgy, mint lopás, csalás, zsarolás, szerencsejáték… A legtöbb rendszerben ezért nem jár halálbüntetés. A Cocoon-gyűrű azonban nem ilyen rendszer. A belső aszteroidák szerencsebarlangjaiban a tisztességtelen játékos büntetése: halál. Ezt Dud Bolt nem tudta. Játszott, csalt és lebukott. Majdnem ott is hagyta mind a húsz fogát. De csak majdnem. Mert a csizmája szárába rejtett rövid penge ezúttal sem hagyta cserben. Bár csak egy hajszálon múlt. A Cocoon incidens óta fél év telt el. Dud visszavonult. Fegyveres rablás, lopás, csalás, már nem játszanak. Mert Dud Bolt most másban utazik. Légifogatnak hívják. De mozdulatait nem a győzelem ígérete, hanem a pusztítás, a rombolás démonai vezetik. Egy őrült ámokfutás minden alkalom, amikor rajthoz áll. Minden erejével azon dolgozik, hogy ellenfeleit lesöpörje a pályáról. Mert őt most ezért fizetik. Sebulba ugyanis semmit sem bíz a véletlenre. A gátlástalan dug nem kispályázik. Száguldó merénylőket bérel, hogy győzelmi esélyeit javítsa. Rájött, hogy a lángszórók plazmasugarai és a katapultok lövedékei a legnagyobb igyekezete ellenére is néha célt tévesztenek. Egy 760 km/h sebességgel száguldó, 15 tonnás, irányított lövedék azonban jó eséllyel találhat célba, egy-egy alkalommal akár többszőr is.

Nem mondhatni, hogy a Vulptereen RS 557-es hajtóművek a Bajnokság leggyorsabb szerkezetei lennének, ám egészen biztos, hogy az egyik legstrapabíróbbak. Az eredeti RS 557-es verseny motorok átalakítását Sebulba és a Collor Pondrat versenyigazgatója személyesen felügyelte. Első lépésként a hajtóművek szerkezeti elemeit összetartó dúracélból épült merevítő bordákat cserélték ki. Bár az új fejlesztésű, különlegesen erős kerámiaötvözetből készült bordázat valamivel nehezebb lett, mint a régi, viszont szilárdsági tényezője annak sokszorosa. A dúracél szerkezet nem bírná ki a pusztító erejű ütközéseket. Bár a súlytöbblet kismértékben rontotta a gyári hajtóművek rendkívül kedvező tömeg-tolóerő arányát, ám a Vulptereen turbinák akkora tolóerő tartalékkal rendelkeztek, hogy az átépítés során azok kialakítását a súlynövekedés ellenére sem módosították. A kétáramú, sugárventillációs rendszer már sokszor bizonyította létjogosultságát. A tolóerő növelésére a mérnökök itt egy másik utat választottak. Az eredeti, közepes méretű utánégető teret tartalmazó fúvókákat nagyméretű, CC7-es blokkokra cserélték. Bár a fogat légellenállási tényezőjét és ezzel együtt annak gyorsulását ez a változtatás rontotta, viszont az átalakítás eredményeképp a tolóerő mintegy 40%-al növekedett. Ezek a blokk-rendszerű kiömlők, a fogatversenyzés indukálta, felgyorsult technológiai fejlesztések egyik legszebb példái. Forradalmi újdonságukat a módosított reakciótér adja. Az új égéstérben az üzemanyag tulajdonképpen tökéletesen, veszteség nélkül ég el. Eddig, a hagyományos, átfúvatásos rendszerű utánégetős fúvókák esetében ez elképzelhetetlen volt. A nagyméretű, masszív kiömlők emellett jó lehetőséget adtak az áttervezett féklapok elhelyezésére. A féklapokat eredetileg a hajtóművek orr részében, a beömlőnyílások felső részén alakították ki, ám az RS 577-es motorok ezen részét Dud Bolt a saját ízlése szerint módosíttatta. A beömlőnyílásokra nagyméretű karmokat rögzítettek, amik ugyanabból a különlegesen erős kerámia ötvözetből készültek, amiből a hajtóművek merevítő rendszerét is készítették. Ezek a szilárd és erős pengék képesek simán átvágni bármelyik légifogat vezérlőkábelét, de az acélból készült turbinákon is úgy mennek át, mint kés a vajon. A szívócsövek keresztmetszetének kényszerű csökkenésével járó átalakítás ugyan jelentősen rontja a turbinák levegőellátását, ám a cél érdekében ez a módosítás elkerülhetetlen volt. Az erős és agresszív kinézetű hajtóműveket irányító gondola megépítésénél is szigorúan a célszerűségre törekedve, roppant körültekintően jártak el. A szilárdsági követelményeket kielégítve, a pilótafülke vázrendszerét is a már jól ismert kerámiaötvözetből készítették. A fejlesztők a kerámia vázra illeszkedő sárkányelemek áramvonalas kialakításával igyekeztek kompenzálni a CC7-es fúvókák által növelt homlokfelület eredményeképpen kialakuló káros örvényléseket. A kabinbelső kialakításánál a fő szempont a súlycsökkentés volt. Ezért az szinte nélkülöz minden kényelmi berendezést. A vezérlő- és navigációs rendszereket valamint az integrált szerviz egységeket a Collor Pondrat, a Sebulbát futtató multi vállalat szállította. Az emelőerőt adó Ubrikkian R22-es repulzorok a kor egyik legmodernebb antigravitációs berendezései.
Dud Bolt egy megszállott, rendkívül agresszív, eszelős figura. Egy 760-al száguldó, 15 tonnás kerámiapengén lovagolva meg egyszerűen életveszélyes. Alig akadt még légifogat, ami épségben megúszta volna a vele való találkozást. Ám vannak kivételek. A Boonta Esti Nagyverseny harmadik körében Ark "Bunkós" Roose-ban végre "emberére" talált. A Vulptereen hajtóművek pengéi a második ütközést már nem bírták. A beömlőkre rögzített karmok egyike levált és röptében átvágta a saját vezérlőkábelét. A szabadjára eresztett turbinákat a sugárkapocs önmagában képtelen volt összetartani. Bár a homokba fúródó fogatot elemésztő tűzgolyót még a fő tribünön ülők is jól láthatták, Dud élve megúszta az ütközést. Életben maradt, azonban a következő egy hónap futamait még kénytelen lesz kihagyni.
|